Muzej Mimara, subota, 11.svibnja 2013. u 12 sati I ove godine pripremamo natječaj i izložbu dječjeg likovnog stvaralaštva Tradicija i suvremenost – Između mita i stvarnosti koji se zadnjih jedanaest godina provodi u hrvatskim osnovnim školama i dopunskim školama izvan zemlje pod visokim pokroviteljstvom Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske.Svrha natječaja i izložbe Tradicija i suvremenost je poticanje i razvijanje dječjeg likovnog stvaralaštva. Istražujući nacionalnu tradiciju, život u obitelji, narodne običaje, mladi sudionici ovakvim natječajima pridonose očuvanju etnografske tradicije kulturne baštine različitih podneblje Republike Hrvatske.Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske već više od deset godina pokrovitelj projekta Tradicija i suvremenost i izložbi koje preporučuje svim osnovnim školama Republike Hrvatske i Centrima za odgoj i obrazovanje. Svake godine Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta na otvorenju u Muzeju Mimara uručuje učenicima pohvalnice i nagrade, a osnovnim školama i učiteljima likovne kulture i razredne nastave priznanja za njihova izvanredna pedagoška postignuća.Za Udrugu hrvatskih učitelja likovne izobrazbe - UHULIEmil Robert Tanayredoviti profesor Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu„... Očito da natječaj „Između mita i stvarnosti“ ocrtava drugačiji neslužbeni program koji se javlja uvijek kada se učenici identificiraju s onim što crtaju, slikaju i modeliraju te kada stvaraju ono što žele. U asocijacijama koje su u razgovoru s učiteljem nastale, prisutni su i različiti vidovi preoblikovanja kao rezultat motivacije koja pukom narativnošću u određenom broju radova nije polučila izvornost iskaza u likovnoj materijalizaciji osobnih maštarija. Ograničenja igrovnih aktivnosti uz otkačenost ega učenika još uvijek svjedoči želju za izražavanjem pripadnosti interpretativnoj kulturi potrošnje. Očito je da jedanaestogodišnjaci vješto uzimaju temu običaja te povezuju s osjećajem slobode svog izvora i vlastitog cilja svog rada.Najbolji radovi poručuju da se u razredu i u nastavi sve češće javljaju trenutci u kojima učenici stvaraju crteže, kolaže, slike i plastike, radove koji nadrastaju metode poučavanja i shvaćanja nastavnika. To zapravo ukazuje na likovno izražavanje koje postavlja pred učenike izazove mogućeg razvoja s jedne, ali i frustracije s druge strane. Stvarnost kako je nastava likovne kulture tretira najčešće je učenicima teško razumljiva i teško da je mogu izraziti, pa se preusmjeravaju drugačijim ciljevima koji poslije uključuju strukture, unutrašnje dojmove i vrednovanje. Da bismo uspostavili svojevrsnu ravnotežu između pop kulture, vizualnih medija te njihovih stereotipa, nudimo uvid u vezu između dječjeg izraza i mašte što je učenici nose u sebi. Izložba „Između mita i stvarnosti“ daje ona rješenja koja s punom odgovornošću predstavljamo našoj pedagoškoj javnosti. Vjerujem da će se na taj način otvoriti prostori novih spoznaja s kojima se mogu javiti pravi interesi naše djece: uključenost u društvo osobne slobode neposrednom interakcijom likovnog govora i stvaranja.“ Emil Robert Tanay